Welkom bij de pagina van groep 5 van kindcentrum de Brug | ||
Hallo, Ik ben Maranka Willemse. Ik werk alle dagen in groep 5. Ik werk 27 jaar in het basisonderwijs. In die periode heb ik gewerkt in de groepen 1 t/m 7 en vind het nog steeds een geweldig beroep! Elke dag is anders door de wisselwerking met en dynamiek van de kinderen. Ik heb er dan ook dit schooljaar weer veel zin in!
Maranka WillemseWerkdagen: maandag t/m vrijdag Mailadres: maranka.willemse@blosse.nl
maandag: 11.00 uur- 11.45 uur donderdag: 13.00 uur - 13.45 uur | Dit is onze groep!
Zit je in groep 5? Dan hoor je erbij! In deze groep zitten 30 kanjers. Leerlingen met eigen ideeën, persoonlijkheden, vaardigheden en talenten die er samen een geweldig jaar van gaan maken!
Methodes: Spelling en taal: Staal groep 5. U kunt hier de categoriën vinden die wij in groep 5 behandelen met spelling. Ook kunt u hier de woordenschatkaartjes vinden om de woordenschat te oefenen bij de thema's van taal.
Wereldorientatie: Naut (natuur en techniek), Meander (aardrijkskunde) en Brandaan (geschiedenis). Rekenen: De Wereld in getallen
Begrijpend lezen In groep 5 krijgen de kinderen voor het eerst het vak 'begrijpend lezen'. We gebruiken hiervoor de methode Nieuwsbegrip voor.
Spreekbeurten Om elkaar beter te leren kennen starten we het schooljaar met de opdracht 'In de spotlight'. De kinderen nemen in een doos materialen mee. Aan de hand van deze materialen vertellen de kinderen over zichzelf. Na de kerstvakantie starten we met een boekbespreking, om het lezen van boeken te promoten.
In de loop van het jaar gaan we werken met een weektaak.
| Meer voor groep 5
Woordkaarten thema's Staal Taal
Binnenkort in groep 5Startgesprekken: Week 39 en 40 Week tegen het pesten met als thema: Goed voor elkaar. 25 t/m 29 september Taaltoets: donderdag 28 september Kinderboekenweek met als thema: Bij mij thuis. 4 t/m 15 oktober Aardrijkskundetoets: donderdag 5 oktober
|
Hieronder vind je al het nieuws en activiteiten van groep 5 |

Week tegen het pesten
Afgelopen week hebben we in de klas besproken wat pesten is, welke rollen er zijn rondom het slachtoffer en de pester en hebben de kinderen geoefend in het herkennen van deze rollen.
We hebben ook besproken wat zij kunnen doen als zij pesten zien of zelf gepest worden.
Deze week…